"Hemma" i Istanbul

Imorse ca halv fem var vi tillbaka på Koc University efter en 12 timmars bussresa tillbaka från Cappadocia. Jag har haft en så himla bra och rolig helg. Vi var ca 120 utbutesstudenter som i torsdagskväll tog bussen till Cappadocia, en region i centrala Turkiet. Vi kom fram lagom till en stor frukostbuffé på fredagen, och spenderade sedan resten av dagen på hotellets spa. Det fanns kalla och varma pooler, bastu och ångbastu. Jag tog även 40 minuters massage, hur skönt som helst. På kvällen var det middag/buffé och sedan "fest" på hotellet som blev väldigt lyckad. Ägarna till hotellet är nämligen föräldrar till en DJ som pluggar här på Koc, så han spelade musik hela kvällen. 
 
På lördagen gick vi upp alldeles för tidigt för att sätta oss på bussen igen, plocka upp vår guide och åka iväg på diverse sightseeing. Vi besökte bland annat "stenarna/grottorna" som människorna här bodde i förr i tiden, en keramiker + keramikbutik samt en vinproduktion där vi fick prova olika viner. Lördagskvällen blev en repris av fredagen med middag, förfest med kortspel och sedan fest igen. Den här gången kom även utbytesstudenter från ett annat universitet. 
 
Efter frukostbuffén på söndagen packades vi återigen väldigt trötta in i bussarna som nu skulle ta oss till lite fler häftiga grottor och sedan "The underground city". Staden som är ca 4000 år gammal består av tunnlar och rum under jorden. Där fanns allt från en kyrka, skola, sovrum, etc. Häftigt, men inte så mysigt, då det var väldigt kallt, fuktigt och mörkt. På eftermiddagen började vi vår långa bussresa tillbaka till Istanbul. Nu har jag sovit ett par timmar och ska strax bege mig till veckans första föreläsning. Jag har massa bilder från helgen, men just nu får denna Istangram-bild duga: 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0