Grupparbete, middag och 12 km

Hej!
Idag har det varit en ganska vanlig skoldag. Jag hade föreläsningar i två (utav fem) av mina kurser, satt i biblioteket och jobbade i excel med valutor och räntor, samt mötte min grupp i "International finance" för att arbeta med första delen i vårt grupparbete. Vi ska under terminen följa och analysera ett lands ekonomi (Irland för oss), samt skriva reflektioner och analyser som ska lämnas in, den första imorgon. Jag tror inte det gick så bra, de är lite omotiverade. Hmm, haha. Hur som helst, när jag slutade skolan 18:15 handlade jag lite i skolans affär Migros, innan jag mötte upp Jade, Sam, Valentina, Riccardo och Joau för middag. Vi äter nästan alltid i någon av skolan restauranger/kafeterior (finns ca 5-6 st). Efter middagen mötte jag Stig då vi bestämt oss för att ägna kvällen åt långdistanslöpning. Hela 12 km lyckades vi springa, vi är riktigt nöjda :)
 
Imorgonkväll, torsdag natt, till söndag kväll ska vi iväg på en resa som skolan ordnar för oss utbytesstudenter: Cappadocia i centrala Turkiet. Det är en region som är känd för sin fantastiska natur och landskap som liknar "månen" med underjordiska städer, berg och grottor. Det är vad jag hört i alla fall, jag får nog läsa på lite mer. Det ska hur som helst bli härligt att bo på hotell. Tydligen är det många roliga aktiviteter planerade, så som: "spahäng" på hotellet,  BBQ, två fester/utgångar, två dagars sightseeing, dessutom ingår frukostbuffé, alla luncher och middagar. Åh, nu måste jag bara packa :)
 
 
 
 
 
 
  
En bild på en god yoghurtglass med bär och nötter, samt lite litteratur!
 

Kommentarer
Postat av: Zara

Vilken resa! Lite avis ;).

Har också boken International Macroeconomics (i Internationell Finans). Kul att se att det kan vara så lika trots med det jätteavståndet mellan oss!

2012-10-14 @ 08:18:40
URL: http://akatwiggy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0