Skriven tenta och ledig helg

I fredags skrev vi tentan i "Samhällsekonomiska lönsamhetskalkyler". Då jag tyckt kursen varit/är väldigt kul och intressent önskar jag att jag kunde känna mig säker och lugn efter tentan - men den var så himla konstig och svår så jag är nervös istället. Håll tummarna för att jag klarade den! Direkt efter tentan, vid 19-tiden, cyklade vi bort till Vallamassivet där våra nya FBI (alltså våra efterträdare, vi skiftar snart), höll en fest för ca 200 personer. Det var riktigt bra ordnat, men tyvärr var jag lite trött så jag orkade inte längre än till 22.
På lördagen gick jag äntligen iväg och klippe mig, väldigt välbehövligt och skönt. Bild kommer (kanske). Sedan köpte jag med mig lunch och cyklade till Ryd för att hänga med en bakis Alice ;) Efter några timmars chillande mötte vi upp resten av FBI för att handla grejer till söndagens aktivitet (mer om det nedan) och sedan laga middag hemma hos Tiina och Veronica. Runt 21 cyklade vi till skolan för att gyckla/sjunga för sista gången det här året. Det var studentfiket Baljan som hade sittning och jag tror att de gillade oss som lite underhållning, haha. När vi var klarade cyklade jag och Alice hem till henne, kollade på film och somnade rätt tidigt.
Idag/söndag började vi dagen med att ses redan innan 9. Det var nämligen dags för de åtta nya FBI:arna att bli invigda. De fick ägna dagen åt att gå runt på olika stationer i Linköping där andra studenter höll i fulvinslekar och faktiskt söp ner dem, haha. Vårt uppdrag var att hålla koll på dem och sedan bjuda på grillade hamburgare när de "lekt" klart för dagen :) Ikväll har jag gått en promenad, slappat framför tv:n och ska snart börja packa. Imorgon efter skolan åker jag nämligen hem till Örebro för att på tisdag och onsdag bli upplärd på Migrationsverket, spännande!
En bild på hur fulvinslekar kan gå till på Universitetet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0