Örebro

För en timme sedan kom jag hem från Örebro. Jag åkte som sagt i måndags för att i två dagar (tisdag och onsdag) jobba på Migrationsverket där jag i sommar har ett vikariat på Tillståndsenheten, besök och bosättning. Tanken var att jag skulle få introduktion och bli lite "upplärd" på mina arbetsuppgifter för att slippa vara helt ny när jag börjar i juni. Det har varit jätteroligt verkligen, och jag hoppas att jag gjort ett bra jobb, trots att så mycket är nytt och svårt. Nu längtar jag faktiskt efter att få börja jobba på riktigt i sommar, med rutiner, kontorstider och att slippa plugg.
I måndags när jag åkte mot Närke tog jag tåget hem till familjen. Mamma kom till Hallsberg och hämtade mig efter hennes jobb och på kvällen grillade vi och kollade på hockeyn. På tisdagen efter att jag jobbat färdigt för dagen mötte Emma upp mig och så gick vi hem till henne och drack lite kaffe innan vi tog en promenad i det fina vädret. Efter det lagade vi en supergod middag och ägnade kvällen framför tv:n. Så himla härligt att få lite tid tillsammans med min fina vän, det behövdes! När jag slutat jobbet idag cyklade jag med Emmas cykel till stationen för att försöka hinna med ett tidigare tåg då jag slutade tidigare än jag trott. Jag blev glad över att se att det fanns ett tåg som skulle komma fram till Linköping 1,5 timme tidigare än det jag bokat, så jag tänkte att det var värt att lägga pengarna på ytterligare en biljett. "Vad bra, då hinner jag handla och plugga ikväll" tänkte jag. Men vad händer!? Jo Tågkompaniet slänger av oss i Hallsberg där vi får sitta i en timme, sedan kommer ett nytt tåg, och sedan får vi kliva av igen i Motala för att åka en buss, som dessutom blev försenad. Herregud, tur att man inte pendlar varje dag, haha.
Nu är jag helt slut och ligger trött i soffan efter två intensiva dagar. Jag kollar hockeyn och ska snart sova så jag är pigg inför en ny skoldag med föreläsning och pluggande. Måste läsa ikapp lite i vår nya kurs "Utredningskunskap". Jag är dock väldigt lättad att jag klarade tentan vi skrev i fredags, TACK!
Emma är cool i min gamla overall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0