Om helgen

Här kommer en liten försenad uppdatering om helgen.
Fredagen spenderade jag och Alice på stan (precis som många andra lediga människor). Vi lunchade och shoppade en hel del. Jag hittade tre par skor, bland annat ett par nya kilklackar som måste invigas snart. Köpte även träningskläder, underkläder, linne, smink och lite annat smått. När vi shoppat färdigt gick vi en snabbis hem till mig innan vi promenerade hem till Mikaela. När vi kom dit hade hon och Linnea förberett den goda maten; grillat lax, potatisklyftor och hemmagjord salsa. Efteråt kollade vi på filmen "Last night".
Linnea och Mikaela!
På lördagen var det dags för skifte för FBI 11/12 till FBI 12/13. Vi  blev vi hämtade runt 11 och fick sedan pannkaksbrunch, cider, öl och en drink hemma hos Henrik. Runt 14-tiden åkte vi mot stugan som hyrts för helgen. Där gick vi skattjakt och fick en Mintuu, lekte en lek och på kvällen blev vi serverade trerätters av de nya. Vid tolvslaget skålade vi i bubbel, men efter en stund blev vi gamlingar trötta efter den långa dagen och gick och la oss. På söndagen åt vi frukost, solade på bryggan och begärde sedan skjuts tillbaka till Linköping.
Jag tog inga bilder från skiftet, men här är en jag stal från Lovisa:
På söndagen var jag riktigt trött och seg och låg och slappade i solen med en bok i flera timmar. På kvällen mötte jag upp Oskar för att hyra film och köpa thaimat. Jag valde min favorit "Pad thai", så himla länge sedan jag åt. Fast när vi reste i Asien åt jag det tills jag tröttnade, hehe. Vi såg filmen 50/50, en riktigt bra dramakomedi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0