19 mars

Jag har haft en helt fantastisk helg i Malmö och Lund! Det var riktigt mysigt att träffa min pappa igen, hans tjej och dotter samt Matilda och hennes trevliga vänner. I torsdags åt vi indisk mat tillsammans med min pappas tjej Malou och hennes dotter Frida. På fredagen gick jag och pappa på stan, tog en promenad i Pildammsparken och åt Moules Frites till lunch. Det var första gången jag testade det, gud så gott med musslor tillsammans med pommes och aioli. Min nya favorit! På kvällen lagade vi middag hemma i lägenheten tillsammans med Malou och tittade på klassikern "The Green Mile". På lördagen fortsatte vi vår tradition att gå och simma tillsammans, det gör vi varje gång jag är i Malmö. Sedan blev det ett stop på Max innan jag mötte upp Matilda och Elin för ett glas vin på Lilla torg. Uteserveringspremiär, så mysigt. Efter det åkte vi till Lund för att handla mat inför kvällen. Vi hade nämligen middag och lite korridorsfest i Matildas korridor med massa roliga och trevliga människor. Runt 12 cyklade vi ner till Malmö Nation och dansade. Jag hade så himla kul! När det stängde blev det fyllemat och sen somnade vi hemma hos Matilda. På söndagen tog jag bussen tillbaka till Malmö och hängde med pappa och Malou på stan sista timmarna innan jag tog tåget hem till Linköping.
Idag har jag pluggat lite, packat upp väskan och ska laga lunch nu innan jag cyklar till skolan för föreläsning. Ikväll blir det box och middag hos Alice, vår trevliga måndagstradition som inte har blivit av på länge.
Lite bilder från helgen:

Kommentarer
Postat av: Mat

Tack för i lördags gumman! Välkommen tillbaka när som!! <3

2012-03-19 @ 22:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0