Nya jobbet

Jag har alltså börjat jobba på Migrationsverket som sommarvikarie. I 12 veckor ska jag vara där, med start i måndags. Min tjänst är inom administrationen, på "Tillståndsenheten" - "Besök och bosättning". Jag ingår i en assistentgrupp och delar av mina arbetsuppgifter är att öppna och sortera post till rätt enhet och handläggare, att registrera överklaganden som kommit in på t ex utvisningar, att registrera ansökningar som kommit in; t ex studentärenden eller uppehållstillstånd. Jag ska även räkna expeditionens kassa vissa dagar samt skicka iväg post. Hitills känns det riktigt roligt, men väldigt snurrigt och förvirrande. Data-systemet vi använder heter "Wilma" och är lite komplicerat i början. Jag är helt slut i hududet just nu, hoppas att jag lär mig snabbt, haha. Dock är alla som jobbar där supertrevliga, och med många unga nya och fler sommarvikarier. Jag jobbar vanliga kontorstider med flex, så den här veckan har jag åkt runt 7 på mornarna.

I lördags när jag kom hem till Åsbro fick vi besök av några vänner till familjen. Det var så länge sedan jag träffade dem så det var kul. Vi åt buffé och tittade lite fotboll. I söndags vilade jag upp mig och gick en mysig promenad med mamma. Förutom att jobba hela dagarna har jag även hunnit med att gå på synundersökning och beställa glasögon (tack mamma), köpt två nya koftor, och hälsat på mormor och morfar en liten stund. Imorgon ska vi ha personaldag med jobbet, så vi jobbar bara fram till kvart i tolv. Sedan ska vi bli bjudna på lunch på "Södra Vattentornet", spela brändboll, fika och leka lekar. Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan slappa resten av kvällen :)
Min fina syster i lördags!
Såhär ser det ut på landet när man plockar blommor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0