20:e december

Godmorgon!
Jag började dagen med att läsa om nya bombningar i Syrien. Vad ledsen och trött man blir. Gå in på dn.se och läs vidare. Alla borde skänka en tanke till det landet, även om det är mitt i juletider. Jul förresten, vad konstigt det känns. Hemma är det mysigt och julsstämning. Mamma och Arne fixar med julklappar och gran. Det känns lite märkligt att min jul är en vanlig skolvecka, till och med med sluttentor, och inte en ens lite snö. Men helt ärligt så gör det inte så mycket. Vi tittar på julkalendern, äter pepparkakor och ska på julafton ha en stor middag hemma hos Daan.
 
Den här veckan är stressig, med massor av skolarbete och tenta. Men efter idag blir det lite lugnare, fram till tentorna nästa vecka. Idag ska jag klippa mig, åh äntligen! Berättar hur de blev efteråt, jag är lite nervös då frisörerna här på skolan inte är speciellt bra på engelska. Jag bad en tjej i min ekonomi-grupp att skriva en lapp åt mig, så det ska nog gå bra, haha.
 
Jag saknar det här vädret. Idag är det regn och blåst, nästan storm, usch. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0