Turkiska ambassaden

Igår tog jag ledigt från jobbet och åkte med mamma upp till Stockholm för att ordna studentvisum på turkiska ambassaden. Efter lite väntetid (ganska lång) var jag klar och allt gick bra. Inom två veckor ska jag få hem passet  och visumet på posten. Vi var klara runt 12-tiden så då vandrade vi ner på stan via strandvägen för en kaffe, åh så fint det är där. Vi gick sedan ner på stan för lite shopping och lunch. Vädret var superbra så vi satt på en uteservering vid Gallerian och vilade våra fötter. Jag åt nog världens godaste räksallad! Vi åkte hem med bussen kl 18, och jag kände mig så nöjd med dagen. Dels för en mysig dag med mamma, dels för min shopping, men mest för att jag känner mig lättad över att ha visumet fixat! Jag köpte en armyjacka och ett par svarta kostymbyxor på Zara, en liten ipod, och lite hårgrejer från NK. Jag är SÅ nöjd med jackan, den har både luva och avtagbart innerfoder! Nu måste jag dock sluta shoppa och hålla i mina pengar, hehe. Idag är det fredag och ikväll har Emma varit här och grillat med min familj. Imorgon åker jag och Astrid till Skåne för kräftskiva hos min pappa, så jag borde verkligen gå och packa. Men istället intog jag soffläge med vaniljglass och rödvin, packa får jag göra imorgonbitti!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0