Linköpingshelg

I fredagskväll anlände jag till Linköping. Jag åkte direkt hem till Alice där jag blev bjuden på middag. Vi delade en flaska vin och hade massor att catcha up om. Så himla kul att träffa henne igen! Senare på kvällen tog vi bussen ner på stan för att säga hejdå och önska Mikaela lycka till i Köpenhamn. Det känns lite sorgligt nu när alla åker iväg.
 
På lördagen var det dags för "Svartan", den årliga festen för alla pateter, alltså gamla festerister. Vi började runt 8 på morgonen med en drink hos Elin och Anton, och sedan blev det pannkaksfrukost och champagne. Ca 30 gamla FBI:are från flera år var samlade. Klockan tolv började själva festen, eller rundan kanske man kan kalla det. Där var det massor utav folk, riktigt kul. Man gick runt i spåret som ligger bredvid skolan; pratade med folk, och kunde hämta ut cider/öl/shots/vin och mat på sin biljett. Runt halv sex var vi lite trötta så jag, Tiina, Jossan, och Alice gick hem till Alice och åt pizza och vilade en stund. Sedan kom resten och det blev flera timmars korridorsfestande, sjukt roligt var det! Strax före tolv begav vi oss till universitetet och Sof/Fortes utedisco där vi träffade ännu mer folk och såg massa nya nollan. En riktigt lyckad dag och kväll, så idag är jag lite sliten. Kom med tåget till Hallsberg runt 16 och då åkte jag, mamma och Arne till Marieberg. De skulle gå i lite affärer, så jag passade på att shoppa ett OPI-nagellack hos Emma, samt en fin väska från VILA. Nu har jag precis ätit middag och tänkte gå en promenad i skogen, annars tror jag att jag somnar, haha. Det tar på krafterna att festa en hel dag!
 
Kameran fick stanna hemma igår, men jag hann ta två bilder hemma hos Alice. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0