4 oktober

Jag har provat på det här med att blogga två gånger förut, en gång själv för några år sedan, och förra hösten tillsammans med Mimmi. Båda gångerna har det runnit ut i sanden, för jag tröttnade. Men nu, med en hel kamera i min ägo (de har en tendens att bli stulna och gå sönder), och en ny snabb mac-dator, tänkte jag ge det här med att blogga ett nytt försök. (Vi får väl se hur länge det håller).

Livet i Linköping rullar på. Just nu läser vi mikroekonomi, och innan det hade vi statistik. Hösten började med en sjukt rolig nollning för de nya på pol.kand-programmet. Vi i FBI är jättenöjda med vårt och faddrarnas jobb :) Dessutom är de nya (som numera blivit ettor) väldigt roliga och bra. Första november ska jag förresten flytta, det är dags för mig och Mimmi att skiljas från vår trea i Ryd. Jag ska flytta till en etta på stan, vid Gränden, och jag längtar så himla mycket. Dessutom är Mimmi och jag lättade över att slippa våra hemska white-trash-grannar!
I helgen hann jag med att åka hem, var två månader sen sist jag var hemma. Det var skönt och mysigt att träffa familj och släkt igen. Det blev lite shopping, goda middagar, firande av mammas födelsedag och hennes nya jobb, och mysiga promenader. Igår hängde jag med Emma i Örebro innan jag tog tåget tillbaka till Linköping. I söndags hann jag dessutom med att köpa tv-bänk och beställa en soffa.
Nu ska jag läsa lite om utrikeshandel innan jag ska cykla till skolan och hämta ut min statistiktenta, kopiera lite saker och sedan gå på lektion. Slutar 17 idag, och efter det blir det nog en lugn kväll med lite städning. En helt vanlig vardag alltså.
Här är två bilder från Alices (tviwn) kamera. Det är från förra söndagen, när vi kollade in min blivande lägenhet, shoppade och lunchade på stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0