9 november

Godmorgon! Efter en ganska tuff start på veckan med diverse tråkiga föreläsningar och labbar i statistikkursen och ett Suntrip-möte är jag idag "ledig" från skolan. Vi i FBI ska passa på att fixa inför höstfesten som är på fredag. Vi ska laga mat, planera lekar och gyckelträna. Dessutom ska min lägenhet besiktigas idag, en vecka efter inflytt, hmm. Igår efter skolan tränade och tvättade jag, och sedan kom Oscar över för lite tv-häng. Fick tillbaka Mikroekonomi-tentan iförrgår och det hade gått jättebra, så skönt!
Jag kan berätta lite mer om helgen när Matilda var här. Hon åkte upp från Lund i fredags och var här vid halv fyra. På kvällen cyklade vi till Axel i Lambohov och hade förfest och åt taccos där ca 20 st innan vi allihopa åkte till HG i Ryd. I kön in pratade jag med några killar som också gått på Alléskolan i Hallsberg. En kille säger då till mig: "Oj du ser gammal ut, typ 88:a", och sen en annan kille "jaha du tog studenten 08, jag började där 08". Alltså då kände jag mig gammal, haha! Förstår nu hus Linus känner sig. Kvällen var riktigt lyckad förutom att min cykel var stulen när vi skulle åka hem. Usch så ledsen man blir. På lördagen sov vi ut, lunchade och fikade på stan med Clara och på kvällen åt vi tre middag hos mig innan vi gick på föris hos Erik i ettan. Det var HallowIEnfest på NH och vi hade köpt de snygga maskerna jag visade i inlägget under. Kvällen var så himla rolig och vi dansade till stängning. På söndagen innan Matilda åkte tillbaka till Lund hann vi ge oss ut på promenad för att leta efter min cykel (utan resultat) och sedan äta och fika på stan igen.
Nu måste jag göra mig färdig och sedan promenera bort till Linus för att åka ut till Tornby och handla massa mat. Vi hörs! Jag har stulit några bilder som är fångade på Matildas och Claras kameror. Bild 1: Matilda och jag hemma hos mig på middagen. Bild 2: Emil, Freddy och jag på HG. Bild 3: Freddy, Clara och Matilda hos Erik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0