27 december

Hej! Hoppas att ni haft en fin julhelg! Mina dagar har varit jättemysiga. I fredags (23:e) kom släkten från Uppsala hit; min moster med "kille", mina två kusiner Ida och Matilda plus Adam. Vi lagade julmat hela kvällen och innan vi gick och la oss provsmakade vi lite. Vi hann också med att klä granen hos mormor och morfar. På julafton gick jag och Matilda en långpromenad innan mormor och morfar och resten kom hit och vi åt jullunch. Sedan blev det Kalle, fika och julklappsutdelning. Jag är verkligen jättenöjd med allt jag fick! Bl a pengar, presentkort, morgonrock, brödrost, hår-saker, parfym och smyckesträd etc. På kvällen åt vi risgrynsgröt, drack glögg och kollade på Harry Potter. På juldagen åkte släkten från Uppsala hem och vi åt middag hos mormor och morfar. På kvällen åkte jag in till Örebro för juldagsutgång. Först var jag och Anna hos Emma, sedan tog vi taxi till Ida där resten av gänget var, och vid 20-tiden begav vi oss till vip-rummet på Strömpis. Vi var ca 30 personer som fick mat och egen bartenter. Så himla roligt att träffa alla!
Igår blev jag väckt tidigt för att jag, mamma och lillasyster skulle shoppa på Marieberg. Jag köpte Lee-jeansen (trots att de inte var rea), träningskläder och smink. På kvällen låg jag däckad i sofffan och kollade på film och åt mera julmat. Idag vaknade jag upp pigg och utvilad, så jag ska hälsa på Linda för att luncha och mysa :)
Min kameras batteri dog så det blev knappt några bilder på juldagen, men här är en på mina fina vänner Emil och Emma:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0