12 december

Den här dagen är sämst! Jag vaknade upp imorse halvblind. Igår kände jag att ögat var lite ömt och rött, men det var inte alls så farligt. Under natten blev mitt öga jättesvullet och det gör ont och är sjukt fult! Bestämde mig för att inte åka till skolan då jag ändå inte skulle kunna se vad Janne skriver på tavlan och för att jag inte har lust att skrämma folk. Så den här måndagen har jag ägnat åt att sova, läsa/plugga lite, äta och kolla på tv. Jag som alltid är frisk brukar längta lite efter att vara sjuk så att får ligga en hel dag i sängen. Men nu, efter några timmar, är jag fruktansvärt uttråkad. Som tur är ser ögat lite bättre ut nu och jag kan öppna ögat helt, så svullnaden är nog på väg ner.
Helgen var betydligt bättre! I fredags var det som sagt dags för julbordet på HG! Det var riktigt god mat, fint Lucia-tåg av ettan med söta Erik som lucia, tal av lärare och rolig paketutdelning. Efter sittningen gick vi hem till Verro och Tiina för mellanfest innan vi gick tillbaka till HG och dansade till 3. På lördagen vaknade jag upp oförskämt pigg så jag gick på stan och shoppade skor och en julklapp till mamma. Sedan mötte jag upp Clara för en promenad. På kvällen skulle vi i FBI gyckla igen, den här gången på Pol. Kands. examenssitting. Efter "uppträdandet" mötte jag upp Mickan på Hemmakväll. Vi hyrde en konstig film och köpte godis. Skön lördag! Söndagen blev en vilodag och ett Bodycombat-pass med Mickan.
Tog inga bilder från julbordet, men däremot två stycken från mellanfesten:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0